torsdag 23. mai 2013

Reklameplakater

Oppgaven gikk ut på å lage to reklameplakater av to produkt vi selv har laget i løpet av skoleåret. Størrelsen skulle være A3, og oppløsningen skulle være 300dpi/ppi. Begge reklamene skulle inneholde et produktnavn.

Det første vi skulle gjøre var å velge hvilke produkter vi ville reklamere for.
Jeg bestemte meg for å ta skulpturen min i keramikk, siden jeg ble utrolig fornøyd med den. Så valgte jeg også å bruke oppbevaringsboksen min, siden jeg ville lage noe som kunne nå alle målgrupper.

Da vi skulle begynne med å lage reklameplakatene, måtte vi velge hvilken målgruppe vi ville nå frem til med reklamen vår.


Min første reklameplakat:






Med denne valgte jeg målgruppen alle aldre, siden hvem som helst kan ha lyst til å ha en skulptur av seg selv. Man kan jo også velge å gi det bort i gave, eller ha det som minne eller rett og slett ha det som dekor/interiør hjemme.

Det første jeg startet med var å sette inn bilder av skulpturen min, og for å få en balanse i bildet, så satte jeg inn stjernebobler, og tekst for å vekke oppmerksomhet og for at balanse skulle bli.


Mitt andre reklameplakat:

 
Min målgruppe på oppbevaringsesken min var også alle aldre, siden hvem som helst kan ha lyst på en oppbevaringsboks.

Det første jeg gjorde var å sette inn tekst og bakgrunn. Deretter satte jeg inn bilder for å få en balanse i bildet.

Kompetansemål
-presentere, begrunne og argumentere for egne produkter, tjenester og produksjonsprosesser med tanke på markedsføring og salg
-dokumentere og kvalitetssikre egen produksjon og kompetanse på en hensiktsmessig måte
- bruke digitale verktøy i kvalitetsarbeid og presentasjons- og dokumentasjonsarbeid i tråd med yrkesmessige behov

Vurderingskriteriene:
- Balanse og helhet i uttrykket
- Originalitet
- At du har brukt et visuelt formspråk som passer til målgruppen du har valgt.
-At plakaten er informativ.
- Bildekvalitet
- Nivå på teknisk utfordring
- At du har levert det du skal innen tidsfristen


Egenvurdering av begge:
Denne oppgaven syntes jeg var litt vanskelig i og med at jeg ikke fikk til alt det jeg ville, siden jeg følte meg ikke så flink i photoshop da, men jeg ble ferdig med produktene følte jeg at jeg fikk til helt helt greit resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar