torsdag 23. mai 2013

Redesign del 3 - En presentasjon av produktet

I del 3 av oppgaven skulle vi lage en presentasjon av produktet i A3-format. Produktet skulle presenteres som en del av et helhetlig antrekk. Vi kunne velge helt selv hvordan måte vi ville fremstille vårt produkt på. Jeg ville ta fotografering.

Det første jeg gjorde, var å finne et rom som passet til min kjole, siden kjolen min ble ganske søt, ville jeg ha en litt mer røff bakgrunn, slik at det ble en kontrast.

Deretter skannet jeg den inn på photoshop for å få inn litt sterkere kontraster, og da markerte jeg hvor jeg ville ha sterkere kontraster med quick selection tool.

Slik ble resultatet:

Helt til slutt, skulle vi holde et foredrag om hva vi hadde laget, utprøvninger og hva vi hadde tenkt underveis.

Materialer:
- Photoshop
- Kopimaskin
- Speilreflekskamera

Metoder:
- Photoshop

 Arbeidskrav:
- En presentasjon av produktet i A3-format.

Kompetansemål:
- Eksperimentere målrettet med teknikker, form, farge, materialer, teknikker og redskaper.
- Bruke relevante faguttrykk i samtale med andre.
- Bruke farger og formelement i praktisk arbeid for å skape et bestemt uttrykk i produktet

Vurderingskriterier:
- Grad av måloppnåelse
- Arbeidskravene
- Utprøvinger
- Kreativitet
- Kvalitet
- Beregning av arbeidsmengde i forhold til tid

Egenvurdering:
Denne delen av hele oppgaven var egentlig ikke noe stor oppgave, siden vi hadde jo gjort alt i del 2 så og si. Det eneste var å fremstille produktet på best mulig måte. Noe som jeg synes selv jeg fikk til ganske så greit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar