onsdag 19. desember 2012

En visuell fremstilling av et ordtak/utsagn


Kvalitet og dokumentasjon

Vi fikk i oppgave og lage en visuell fremstilling av et ordtak/utsagn i Photoshop.
Vi fikk velge helt fritt om hva vi ville ha som et ordtak/utsagn og hva vi ville gjøre med bilder. Målet i denne oppgaven var å bli kjent med Photoshop.

Komposisjon var veldig viktig i denne oppgaven. Siden komposisjonen handler om å få balanse i bildet. Noe som er viktig for å få en god karakter. 

Det er utrolige mange muligheter innen photoshop, og siden jeg aldri hadde brukt det før så prøvde jeg noe ganske enkelt først.
Her beskjærte jeg først bildet, så satt jeg inn en tekst. Prøvde meg frem med forskjellige skrifttyper for å finne ut hvilken jeg ville ha på den som skulle bli min endelige. 
















Deretter leitet jeg på google etter et bilde av en blomst. Jeg fant da denne, som jeg følte passet best til det bildet og ordtaket jeg skulle bruke.









 







Deretter plasserte jeg et bilde av meg selv på blomsten, så beskjerte jeg bort bakgrunnen slik at det ble en flyt mellom bildet av meg og blomsten. Da dette ble ferdig, redigerte jeg litt på fargekontrastene, slik at det ble en litt mer lysere farge. Teksten valgte jeg i en litt lysere grå tone, slik at det skulle passe inn i fargene. Jeg valgte dette ordtaket, siden jeg synes dette er et ganske godt ordtak.
dette ble det endelige resultatet.
 











 




Jeg ble ikke så fornøyd med dette resultatet, siden jeg føler at jeg kunne tatt meg litt lengre tid. Slik at det ble mer nøyaktig. Men ellers ble jeg fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar