onsdag 19. desember 2012

Tegning


Vi hadde tegning i faget produksjon.

I begynnelsen av tegneperioden, skulle vi bli kjent med blyantene våre. Vi hadde fått: H, 2B, 5B og 8B.
Vi startet med en liten oppgave som gikk ut på og bruke de forskjellige valørene vi kunne oppnå med hver blyant.













 

 

 
På den nederste tegningen, skulle vi starte med og farge først svakt deretter sterkere.
Den neste oppgaven var blindtegninger. Det gikk ut på at en person stilte seg eller noe som modell, så måtte resten tegne. Da fikk vi bare se på personen og ikke på arket. Vi fikk også en viss tidsgrense på oss.




 









 


 





























Så begynte vi med kroki. Dette er raske skisser.
Vi tegnet raske skisser av mennesker. Skissene skulle tegnes i krusseduller.









 





Deretter begynte vi og «utforske» litt, og fikk til et mye bedre resultat.








 



Så begynte vi med saktegninger. Da fikk vi tildelt en liten bit med noe svart/hvit på, så skulle vi tegne etter med blyantene våre. Da alle var ferdige satt vi det sammen, og det ble tilslutt en tiger.















Og fordi som ble ferdige tidligere enn de andre, fikk starte å tegne epler med skygge, volum osv. Men siden jeg ville få til biten min, så fokuserte jeg på den.

Resultatene er jeg ikke fornøyd med i det heletatt. Siden jeg vet selv at jeg rett og slett ikke kan å tegne. Men jeg har faktisk sett en liten forbedring fra før vi startet med disse teknikkene, til nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar