onsdag 19. desember 2012

Oppbevaringseske

Oppbevaringseske/skrin

Vi fikk i oppgave å lage en oppbevaringseske/skrin i produksjon. Den skulle lages av papp. Denne skulle vi bruke til å oppbevare en del av utstyret vi har fått tildelt. Vi skulle bruke kollasjteknikk og fargene skulle være etter en valgt årstid. Temaet vi skulle bruke var linjer og streker.

Først fikk vi tildelt en papplate, der vi måtte tegne opp maler i ulike cm.
Vi brukte tapetkniv, som vi hadde fått tildelt tidligere i høst til å skjære ut pappen.
Da alle pappbitene var skjært ut, måtte vi begynne å teipe de sammen.






























Deretter skulle vi begynne med kollasjteknikken. Da skulle vi som sagt velge farger ut ifra en årstid. Jeg valgte da sommeren. Siden det er min favoritt årstid. Da brukte jeg silkepapir og lim. Jeg rev alle bitene, slik at det ble litt former på bitene.

Jeg valgte å bruke fargen rød og grønn, fordi det er store kontraster og det er varme farger som minner om sommeren. Jeg brukte også forskjellige grønn farger, slik at det ble litt forandringer i fargen.
























Deretter rev jeg ut røde farger fra forskjellige magasiner for å få en litt annen farge på toppen av lokket, siden jeg skulle lage en blomst på toppen, bladene og stilkene går rundt boksen.




 
 
 
 
 




Jeg ble ganske fornøyd med resultatet. Denne eska kommer til å bli brukt! Den passet akkurat perfekt, og planen gikk akkurat slikt som jeg tenkte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar